Wywiad z Krzysztofem Marzec, CEO & Google Ads Trainer w DEVAGROUP
Jakich kwalifikacji oczekujesz od absolwenta, który wchodzi na rynek pracy?
Znajomości narzędzi i praktyki – idealny kandydat miał do czynienia z interfejsem naszych narzędzi takich jak Google Ads czy Google Analytics i być może zdał już egzamin Google z tych specjalizacji.
Część kandydatów testuje swoje umiejętności podczas studiów jako freelancerzy lub na kampaniach zaprzyjaźnionych/rodzinnych firm. Wiele spotkać branżowych jest darmowych lub bardzo tanich, stąd doceniamy jeśli ktoś na nich się pojawia rozwijając swoją wiedzę. Obecność w organizacjach studenckich niemal zawsze przekłada się na lepszą pracę w grupie i organizację pracy.
Często mówi się o umiejętnościach miękkich. Czy cenisz je sobie? Jeśli tak to jakie konkretnie?
Samodzielność i motywacja do pracy – to coś co wyróżnia najlepszych kandydatów.
Z drugiej strony bardzo słabo jest ostatnio z kulturalną asertywnością i umiejętnościami dobrej komunikacji z klientami za pomocą telefonu czy maila.
Co najbardziej razi Cię w aplikacjach studentów/absolwentów lub w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej z takim kandydatem?
Część kandydatów przecenia swoje umiejętności, wymaga nieadekwatnych stawek jednocześnie nie wnosząc nic nowego do firmy. Zbyt duża pewność siebie nie poparta doświadczeniem i wiedzą.
Marketing to pisanie reklam, nie ma szans, żeby ktoś kto popełnia błędy ortograficzne w aplikacji czy CV został przez nas zaproszony na rozmowy.
Co sądzisz o krakowskim rynku pracy? Czy coś go wyróżnia na tle kraju?
Przez ilość uczelni i osób przyjezdnych mamy na prawdę bardzo dobry rynek, ułatwione pozyskanie pracowników. U nas dodatkowo możliwość pracy zdalnej pozwala rekrutować z daleka – i to sugeruję również innym pracodawcom, talenty często nie chcą przeprowadzać się ze swoich rodzinnych stron.
Absolwentów jakich kierunków/specjalności studiów najchętniej widziałabyś w swojej firmie?
Związanych z marketingiem – dosyć szeroko. Nie mamy konkretnych preferencji: sprawdzają się zarówno absolwenci kierunków humanistycznych jak i ścisłych. Im bardziej jesteś otwarty na nowe wyzwania, tym większa szansa, że sobie poradzisz. Jeśli szukasz spokojnej bezstresowej posady, marketing może okazać się nie da Ciebie.