Wywiad z Sylwią Walkowicz, General Directorem w Brand Bay

Jakich kwalifikacji oczekujesz od absolwenta, który wchodzi na rynek pracy?

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że od świeżo upieczonego absolwenta nie mogę wymagać doświadczenia zawodowego, dlatego też mogę oceniać go wyłącznie w kryteriach chęci nauki, ambicji i zaangażowania. Ważne jest więc, aby młodzi ludzie zaprezentowali w CV nie tylko ukończone kierunki studiów czy uczelnie, do której uczęszczali, ale także znajomość języków obcych, przebyte staże i praktyki, aktywności uczelniane i społeczne, czy też portfolio, które udało im się zgromadzić w okresie studiów (w zależności od stanowiska, na jakie aplikują – przykładowe teksty, kreacje graficzne czy stworzone strony internetowe). W agencjach reklamowych pożądanymi kompetencjami są pomysłowość, kreatywność oraz zdolności komunikacyjne i tym można wyróżnić się podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Często mówi się o umiejętnościach miękkich. Czy cenisz je sobie? Jeśli tak to jakie konkretnie?

Uważam, że umiejętności miękkie są obecnie tak samo ważne, jak kompetencje twarde. Osobiście z racji charakteru pracy w agencji reklamowej, bardzo cenię sobie umiejętność pracy w grupie.  Dobrze dobrane zespoły, są w stanie znacznie więcej osiągać, a właśnie współpraca jest fundamentem tego sukcesu. Równie istotna jest umiejętność organizacji czasu, priorytetyzacja zadań oraz to, w jaki sposób jesteśmy w stanie sobie poradzić ze stresem, kiedy działamy pod presją czasu.

Co najbardziej razi Cię w aplikacjach studentów/absolwentów lub w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej z takim kandydatem?

Aplikacje studentów i absolwentów bardzo często, podobnie jak już same rozmowy kwalifikacyjne, są naprawdę na wysokim poziomie. Jedyną kwestią, na którą chciałabym zwrócić uwagę, są sytuacje, w których student/absolwent nie przychodzi na rozmowę, nie uprzedzając wcześniej o swojej nieobecności. Informacja e-mailowa czy nawet sms-owa o rezygnacji z procesu rekrutacyjnego, zajmuje niewiele czasu, a pozostawia znacznie lepsze wrażenie po kandydacie.

Co sądzisz o krakowskim rynku pracy? Czy coś go wyróżnia na tle kraju?

Mogę śmiało twierdzić, że od momentu kiedy ja kończyłam studia i szukałam swojej pierwszej pracy, krakowski rynek pracy znacznie zmienił się na lepsze.  Pracodawcy są bardziej otwarci na absolwentów, powstaje wiele specjalnych programów skierowanych do osób, które kończą studia, a firmy przywiązują dużą wagę do kultury organizacji.  Osoba, która teraz kończy studia, zamiast zaczynać swoją ścieżkę zawodową od stażu, może rozpocząć ją chociażby od programów menedżerskich. O ile jeszcze jakiś czas temu to głównie Warszawa była postrzegana jako idealne miejsce na rozpoczęcie kariery zawodowej, o tyle teraz krakowski rynek pracy daje naprawdę bardzo duże możliwości rozwoju chociażby w takich branżach, jak marketing czy IT.

Absolwentów jakich kierunków/specjalności studiów najchętniej widziałabyś w swojej firmie?

Nasza agencja składa się obecnie z kilku działów: Działu Social Media, Działu Seo/Sem, Działu Webdesign, Działu Content Marketingu oraz Działu Handlowego, więc tak naprawdę poszukujemy specjalistów z różnych kierunków i specjalności. Szczególnie mile widziani są u nas absolwenci z kierunków marketingowych i informatycznych i serdecznie zapraszamy ich do udziału w naszych procesach rekrutacyjnych.

Wywiady
Udostępnij