Wywiad z Joanną Buziuk, Młodszym Specjalistą ds. Rekrutacji w Pionie Rekrutacji i Marketingu Personalnego w Kaufland Polska

Jakich kwalifikacji oczekujesz od absolwenta, który wchodzi na rynek pracy?

Wszystko zależy od programu, do którego aplikuje student lub absolwent.
Na letnie praktyki zapraszamy osoby, które posiadają status osoby uczącej się, kształcącej się na kierunku adekwatnym do wybranej oferty praktyk i dyspozycyjnej przez okres 3 miesięcy. Dodatkowym atutem będzie znajomość języka niemieckiego lub angielskiego oraz pakietu Office, w szczególności programu Excel.

Aby zakwalifikować się do programu stażowego Absolwent, należy interesować się handlem detalicznym, być osobą z potencjałem, zaangażowaną, otwartą, ambitną w dążeniu do realizacji wyznaczonych celów, odporną na stres oraz gotową do pracy poza miejscem zamieszkania, a także chcącą rozwijać się w strukturach sprzedażowych międzynarodowego przedsiębiorstwa. Warunkiem brzegowym jest dyplom ukończenia studiów minimum na poziomie licencjatu.

Studentów i absolwentów zapraszamy również na stanowiska entry level, takich jak Młodszy Specjalista. Kluczowe kompetencje to przede wszystkim gotowość do poszerzania wiedzy i otwartość na nowe doświadczenia. Mile widziane są również, w zależności od specjalizacji, umiejętności językowe i znajomość programu Excel.

Często mówi się o umiejętnościach miękkich. Czy cenisz je sobie? Jeśli tak, to jakie konkretnie?

Są one niezbędne do udanej współpracy. W Kauflandzie cenimy przede wszystkim umiejętność komunikacji, dynamikę i efektywność, gdyż razem z fair play tworzą one fundament naszych wartości.

Co najbardziej razi Cię w aplikacjach studentów/absolwentów lub w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej z takim kandydatem?

Niestety, często spotykamy się z błędami w CV. Młodzi ludzie nie skupiają się na tym, by ich aplikacja była adekwatna do stanowiska. Pomijają prace sezonowe, które są dla potencjalnego pracodawcy informacją, że młody człowiek ma już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe. Często przeceniają swoje umiejętności językowe lub je zaniżają.
Podczas spotkań rekrutacyjnych często wykazują się brakiem podstawowej wiedzy na temat firmy, co dla rekrutera może być sygnałem, że kandydat nie jest wystarczająco zaangażowany w proces rekrutacyjny. Studenci i absolwenci często nie mówią o swoich dotychczasowych osiągnięciach i sukcesach, a to dla osoby rekrutującej jest podstawą do oceny ich kompetencji.

Co sądzisz o krakowskim rynku pracy? Czy coś go wyróżnia na tle kraju?

Z naszych doświadczeń wynika, że wysoki poziom szkolnictwa wyższego wypuszcza na krakowski rynek kompetentnych absolwentów. Nasze oferty często cieszą się zainteresowaniem młodych ludzi z Krakowa, którzy jednak nie są chętni do relokacji. Świadczy to o tym, że krakowski rynek pracy jest bogaty w interesujące, lokalne oferty pracy, a to wymaga od nas zwiększonej aktywności w pozyskiwaniu młodych talentów.

Absolwentów jakich kierunków studiów i specjalności najchętniej widziałabyś w swojej firmie?

Kierunek studiów nie jest dla nas wyznacznikiem. Oferujemy wiele stanowisk pracy z różnych dziedzin, dlatego można powiedzieć, że kierujemy się przekonaniem, iż to zainteresowania popychają młodych ludzi w konkretnym kierunku. Jeśli student lub absolwent interesuje się handlem, odznacza się kreatywnością i lubi dynamicznie zmieniające się środowisko, idealnie odnajdzie się w naszej firmie. Studia mają mu dać jedynie fundament niezbędnej wiedzy do realizacji wyznaczonych celów zawodowych.

Wywiady
Udostępnij