Wywiad z Martyną Oczki, Employer Branding Coordinator w Harbingers

Jakich kwalifikacji oczekujesz od absolwenta, który wchodzi na rynek pracy?

Zdajemy sobie sprawę, że absolwent nie posiada jeszcze „twardych” marketingowych kompetencji, nawet jeżeli ukończył adekwatny kierunek studiów. Wiedza marketingowa to często wiedza praktyczna zdobywana podczas realizacji projektów. Oczekujemy zatem od absolwentów chęci pełnego zaangażowania w zdobywanie nowej wiedzy, proaktywności, umiejętności pracy zespołowej oraz myślenia projektowego. Oprócz szlifowania takich kompetencji podczas pracy na studiach bardzo doceniamy wszelką aktywność dodatkową – koła naukowe, organizacje studenckie, organizacje NGO.

Często mówi się o umiejętnościach miękkich. Czy cenisz je sobie? Jeśli tak to jakie konkretnie?

Jak najbardziej! Często mówi się, że twarde kompetencje w zależności od zaangażowania może nabyć każdy. Natomiast trudno wykształcić w pełni kompetencje miękkie, które często związane są z osobowością czy charakterem. Cenimy oczywiście komunikatywność, kreatywność, nieszablonowe myślenie, ale też wspomnianą już umiejętność pracy w zespole, czy po prostu podejmowanie odpowiedzialności za prowadzone projekty.

Co najbardziej razi Cię w aplikacjach studentów/absolwentów lub w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej z takim kandydatem?

„Razi” nie jest może odpowiednim słowem, ale mimo całego zrozumienia jakie posiadam dla młodych ludzi szukających swojej drogi zawodowej, nie cieszy mnie kiedy słyszę jak kandydat twierdzi, że nie interesował się nigdy specjalnie marketingiem i po prostu zaaplikował na ofertę pracy z ciekawości.

Co sądzisz o krakowskim rynku pracy? Czy coś go wyróżnia na tle kraju?

Mamy w Krakowie sporo dobrych uczelni, dzięki czemu możemy pracować z wykwalifikowanymi specjalistami. Sprzyja to też konkurencji wśród pracodawców, co przekłada się na lepsze warunki pracy. Myślę, że krakowski rynek jest wymagający dla pracodawców, lecz traktuję to jako zaletę i wyzwanie. Z pewnością nawet młodzi ludzie bez dużego doświadczenia, cechujący się ambicją i zaangażowaniem zawsze znajdą w naszym mieście satysfakcjonującą pracę.

Absolwentów jakich kierunków/specjalności studiów najchętniej widziałabyś w swojej firmie?

W marketingu mniej ważny jest kierunek czy specjalność, dużo bardziej cenimy sobie zainteresowanie tematami branżowymi, czy np. działalność dodatkową – w kołach naukowych, organizacjach studenckich. Jeśli musiałabym wskazać konkretne kierunki to na pewno dla specjalizacji Content Marketingowej wartościowa byłaby polonistyka, dla specjalizacji analitycznej wszelkie kierunki mające w podstawach analizę danych. Najchętniej zobaczymy w Harbingers osoby ambitne i zaangażowane 🙂

Wywiady
Udostępnij