Jeśli jeszcze nigdy nie brałeś udziału w rozmowie kwalifikacyjnej, przyjdź do nas na konsultacje lub zapisz się na warsztaty. Rozmowa kwalifikacyjna jest jak egzamin – jeśli wiesz, czego możesz się spodziewać i przygotujesz się odpowiednio, nie będziesz zaskoczony i łatwiej pokonasz ten etap rekrutacji.
Rozmowa kwalifikacyjna
Kilka dobrych rad…
- Niezmiernie ważnym jest, aby na spotkanie przyjść punktualnie. Ubrać się elegancko ale bez przesady. Podczas powitania patrz rozmówcy w oczy. Wzbudzisz dzięki temu szacunek.
- Nie wypowiadaj się negatywnie o poprzednim miejscu pracy. Może to wzbudzić negatywne nastawienie u rozmówcy.
- Buduj krótkie zdania. Mów rzeczowo i nie przerywaj. Warto zadawać pytania np. jakie będziesz mieć możliwości awansu? Kto będzie twoim przełożonym? Nie pytaj na początku rozmowy o to, ile będziesz zarabiać.
 Poznaj: 10 pytań, jakie możesz zadać, pod koniec rozmowy rekrutacyjnej >>
- Szanuj siebie, swoją wiedzę i spróbuj zaprezentować się jak najlepiej. Wymień swoje atuty.
Top 20 pytań od pracodawców podczas rozmowy kwalifikacyjnej:
- 
Opowiedz coś o sobie.
- 
Dlaczego chcesz pracować w naszej firmie?
- 
Dlaczego odszedłeś/odchodzisz z poprzedniego miejsca pracy?
- 
Jakie są Twoje największe mocne strony?
- 
A nad czym jeszcze musisz popracować? (Twoje słabe strony)
- 
Jak radzisz sobie ze stresem i presją czasu?
- 
Jak wygląda Twój idealny przełożony/zespół?
- 
Gdzie widzisz siebie za 3–5 lat?
- 
Czy możesz opisać projekt lub osiągnięcie, z którego jesteś szczególnie dumny?
- 
Jakie są Twoje oczekiwania finansowe?
- 
Czy możesz opisać sytuację, w której musiałeś rozwiązać trudny problem?
- 
Jak radzisz sobie z konfliktem w zespole?
- 
Jakie znasz narzędzia/systemy związane z tym stanowiskiem?
- 
Czy wolisz pracować samodzielnie czy zespołowo? Dlaczego?
- 
Jak zarządzasz swoim czasem i priorytetami?
- 
Opowiedz o sytuacji, w której nie udało Ci się osiągnąć celu. Czego się nauczyłeś?
- 
Dlaczego powinniśmy zatrudnić właśnie Ciebie?
- 
Jakie masz hobby lub co robisz w wolnym czasie?
- 
Jakie masz doświadczenie z pracy z klientem/trudnym klientem?
- 
Czy masz jakieś pytania do nas?
