Słuchaj! Niby to takie oczywiste.
Oczywiste, ale czy proste?

Jakiej dziedziny nie dotknę, wszędzie te same rady. Sprzedajesz – wsłuchaj się w klienta. Promujesz – wsłuchaj się w odbiorcę. Prezentujesz – wsłuchaj się w audytorium.

Wszystko to racja. Tylko pytanie, które często słyszę brzmi „Ale jak to zrobić?” I wiecie – to pytanie wcale nie jest głupie. Bo słuchać trzeba umieć.

👉 W badaniach używamy terminu „aktywne słuchanie” – takie, które zachęca rozmówcę do rozwijania wypowiedzi, jednocześnie dopytuje i pogłębia kiedy trzeba, ale nie próbuje zgadywać i nie sugeruje. Zwłaszcza NIE SUGERUJE!

Dlaczego to takie ważne?
Bo jeśli naprawdę chcesz zrozumieć odbiorcę, żeby potem mówić tak, by chciał Cię słuchać – to musisz nauczyć się słyszeć to co zostało powiedziane, a nie to co Tobie się wydaje lub się zapamiętało 😉

Między innymi o tym opowiem już w czwartek, 14 grudnia, w trakcie drugiego webinaru z serii #ZostańTłumaczemDanych

O tym jak słuchać i czego słuchać, jak zadawać pytania i o co pytać, żeby potem Twój odbiorca chciał słuchać Ciebie. W badaniach marketingowych i Data Storytellingu właśnie ten kawałek jest najbardziej o fundamentach komunikacji i to mój ulubiony zakres.

Zajmuję się tym od wielu lat, a wciąż odnajduję nowe, ciekawe wątki. A że równie bardzo lubię się dzielić tą wiedzą, to zapraszam 🙂 Link do rejestracji: https://www.ondata.pl/webinary/sluchaj-zeby-wysluchali-ciebie-3-kroki-do-zdobycia-uwagi-odbiorcy/

Zobaczymy się? 🙂

Poprzedni wpis
Alliance Thursday by Deloitte
Następny wpis
Ile zarabia Analityk biznesowy?
Aktualności
Udostępnij