Gmina Miasto Rzeszów zaprasza do udziału w hackathonie miejskim pn. „PRINT HACK – platforma integratora druku 3D”.
Uczestnicy najnowszej edycji Hackathonu będą mieli za zadnie stworzenie Integratora Druku 3D. Głównym założeniem tego projektu jest opracowanie innowacyjnej i interaktywnej platformy integrującej systemy druku 3D w trybie online, łączących naukowych, przemysłowych, samorządowych, edukacyjnych i prywatnych użytkowników drukarek 3D na terenie Gminy Miasta Rzeszów z możliwością rozbudowy.
Koncepcja Integratora Druku 3D (ID3D) zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i zastosowań systemów druku 3D grującej systemy druku 3D w trybie online, łączących naukowych, przemysłowych, samorządowych, edukacydotyczących procesów edukacyjnych, badań naukowych, aplikacji przemysłowych, wytwarzania modeli w warunkach domowych oraz wielu innych obszarów obejmujących m.in. medycynę, reklamę, sztukę, wzornictwo czy muzealnictwo. Użytkownicy będą mogli zapoznać się z aktualną liczbą drukarek 3D zgłoszonych do platformy integrującej, potencjalnym zapotrzebowaniem na wydruki 3D oraz na wiedzę z obszaru technologii przyrostowych. Możliwa będzie wymiana doświadczeń w obszarze druku 3D jako forum dyskusyjne dedykowane dla różnych użytkowników drukarek 3D m.in. w zakresie edukacyjnym, naukowym, przemysłowym i hobbystycznym. Zadaniem integratora będzie utworzenie platformy wiedzy zarówno o druku 3D jak też w obszarach ściśle powiązanych do których należą modelowanie 3D-CAD, rekonstrukcja 3D, skanowanie 3D, obróbka programowa danych, projektowanie wirtualne i rzeczywistość wirtualna. Integrator będzie umożliwiał tworzenie wirtualnej galerii projektów i wydruków 3D w obszarach technicznych i artystycznych.
Wprowadzanie danych do integratora będzie się opierało na dobrowolnym wypełnieniu formularza obejmującego dane techniczne systemów druku 3D, obszary działalności i zastosowań, dane kontaktowe z uwzględnieniem prawnych aspektów przetwarzania danych podmiotowych i osobowych.
Dodatkowo ID3D powinien posiadać panel administracyjny, który pozwoli uzupełniać bieżące dane, a administrator systemu będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu.
Dodatkowe wymagania dla ID3D to: formularz zgody na administrowanie danych oraz dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Wprowadzanie danych do integratora będzie się opierało na dobrowolnym wypełnieniu formularza obejmującego dane techniczne systemów druku 3D, obszary działalności i zastosowań, dane kontaktowe z uwzględnieniem prawnych aspektów przetwarzania danych podmiotowych i osobowych.
Dodatkowo ID3D powinien posiadać panel administracyjny, który pozwoli uzupełniać bieżące dane, a administrator systemu będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu.
Dodatkowe wymagania dla ID3D to: formularz zgody na administrowanie danych oraz dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Platforma powinna obejmować m.in. obszary:
Edukacja – informacje dotyczące szkół, które posiadają systemy druku 3D oraz niezbędną wiedzę oraz narzędzia do ich stosowania; informacje dotyczące wykorzystania drukarek 3D w procesach edukacyjnych; wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w aspektach życia codziennego – od pomysłu do realizacji.
Badania Naukowe – stan aktualnie prowadzonych badań naukowych z zakresu druku 3D oraz w obszarach ściśle powiązanych z modelowaniem 3D – CAD, inżynierią odwrotną, skanowaniem 3D, obróbką danych, inżynierią produkcji, itp.; możliwość wykorzystania wiedzy na podstawie otrzymanych wyników; pomoc zarówno z zakresu wiedzy i doświadczenia jak również wykorzystania zaplecza sprzętowego innej instytucji.
Przemysł – integracja przemysł – nauka – edukacja; wymiana doświadczeń; wsparcie merytoryczne (wymiana doświadczeń między różnymi grupami interesariuszy – często podczas poszukiwania rozwiązania); świadczenie usług z zakresu druku 3D jak również innych obszarów ściśle powiązanych.
Hobby – dzielenie się swoimi zainteresowaniami z zakresu druku 3D, nowymi rozwiązaniami, dodawanie i pobieranie modeli (prac) przez użytkowników, dzielenie się doświadczeniami, pomoc w rozwiązywaniu problemów zaplecza domowego druku 3D i związanych z nim elementów, udostępnianie informacji i nowinek dotyczących druku 3D.
Sztuka – wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w sposób kreatywny
w sztukach wizualnych, wzornictwie przemysłowym oraz w szerzeniu druku 3D
w praktykach artystycznych; wykorzystanie inżynierii rekonstrukcyjnej 3D oraz druku 3D w celach odbudowy np. zniszczonych dzieł sztuki.
Medycyna – informacje dotyczące wykorzystania druku 3D w aspektach medycznych; wskazanie możliwości aplikacji druku 3D w medycynie; pomoc w wykonaniu lub zaprojektowaniu struktur anatomicznych.
Galeria projektów i wydruków 3D.
Inne aplikacje – pozostałe aspekty i możliwości wykorzystania druku 3D; konferencje, targi, konkursy tematyczne itp.
Edukacja – informacje dotyczące szkół, które posiadają systemy druku 3D oraz niezbędną wiedzę oraz narzędzia do ich stosowania; informacje dotyczące wykorzystania drukarek 3D w procesach edukacyjnych; wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w aspektach życia codziennego – od pomysłu do realizacji.
Badania Naukowe – stan aktualnie prowadzonych badań naukowych z zakresu druku 3D oraz w obszarach ściśle powiązanych z modelowaniem 3D – CAD, inżynierią odwrotną, skanowaniem 3D, obróbką danych, inżynierią produkcji, itp.; możliwość wykorzystania wiedzy na podstawie otrzymanych wyników; pomoc zarówno z zakresu wiedzy i doświadczenia jak również wykorzystania zaplecza sprzętowego innej instytucji.
Przemysł – integracja przemysł – nauka – edukacja; wymiana doświadczeń; wsparcie merytoryczne (wymiana doświadczeń między różnymi grupami interesariuszy – często podczas poszukiwania rozwiązania); świadczenie usług z zakresu druku 3D jak również innych obszarów ściśle powiązanych.
Hobby – dzielenie się swoimi zainteresowaniami z zakresu druku 3D, nowymi rozwiązaniami, dodawanie i pobieranie modeli (prac) przez użytkowników, dzielenie się doświadczeniami, pomoc w rozwiązywaniu problemów zaplecza domowego druku 3D i związanych z nim elementów, udostępnianie informacji i nowinek dotyczących druku 3D.
Sztuka – wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w sposób kreatywny
w sztukach wizualnych, wzornictwie przemysłowym oraz w szerzeniu druku 3D
w praktykach artystycznych; wykorzystanie inżynierii rekonstrukcyjnej 3D oraz druku 3D w celach odbudowy np. zniszczonych dzieł sztuki.
Medycyna – informacje dotyczące wykorzystania druku 3D w aspektach medycznych; wskazanie możliwości aplikacji druku 3D w medycynie; pomoc w wykonaniu lub zaprojektowaniu struktur anatomicznych.
Galeria projektów i wydruków 3D.
Inne aplikacje – pozostałe aspekty i możliwości wykorzystania druku 3D; konferencje, targi, konkursy tematyczne itp.
Hackathon pn. „PRINT HACK – platforma integratora druku 3D” składa się z 3 etapów:
Etap poszukiwań – protypowanie pomysłu.
Etap inkubacji wybranego pomysłu.
Etap ewaluacji.
Etap poszukiwań – protypowanie pomysłu.
Etap inkubacji wybranego pomysłu.
Etap ewaluacji.
Nagrody:
W I etapie hackathonu Zespoły zawalczą o zaproszenie do inkubacji wybranego pomysłu w ramach Centrum Innowacji Miejskich – Urban Lab. Do etapu II przechodzi tylko jeden Zespół!
W II i III etapie hackathonu zwycięski Zespół pracuje nad doprecyzowaniem projektu. Po zakończonych pracach na zwycięski Zespół czeka nagroda pieniężna, jaką jest zł (brutto). Czas II i III etapu maksymalnie może trwać do 30 września br.
W I etapie hackathonu Zespoły zawalczą o zaproszenie do inkubacji wybranego pomysłu w ramach Centrum Innowacji Miejskich – Urban Lab. Do etapu II przechodzi tylko jeden Zespół!
W II i III etapie hackathonu zwycięski Zespół pracuje nad doprecyzowaniem projektu. Po zakończonych pracach na zwycięski Zespół czeka nagroda pieniężna, jaką jest zł (brutto). Czas II i III etapu maksymalnie może trwać do 30 września br.
Założeniem hackathonu jest skupienie ludzi z branży: programistów, grafików, inżynierów, projektantów stron internetowych oraz pasjonatów oprogramowania w celu stworzenia użytecznych rozwiązań dla Miasta Rzeszowa.
Ocena:
Praca uczestników Hackathonu zostanie oceniona przez Sędziów/Jury we współpracy z Mentorami hackathonu, którzy wybiorą ich zdaniem praktyczne a zarazem najbardziej innowacyjne rozwiązanie wypracowane w I etapie hackathonu a tym samym skierują pomysł do inkubacji oraz ewaluacji.
Praca uczestników Hackathonu zostanie oceniona przez Sędziów/Jury we współpracy z Mentorami hackathonu, którzy wybiorą ich zdaniem praktyczne a zarazem najbardziej innowacyjne rozwiązanie wypracowane w I etapie hackathonu a tym samym skierują pomysł do inkubacji oraz ewaluacji.
Harmonogram hackathonu:
I etap hackathonu: poszukiwań – protypowanie pomysłu:
Do 4 lipca br. – rekrutacja online do hackathonu.
4 lipca br. godz. 17:00 – spotkanie oficjalne z uczestnikami hackathonu
Od 4 lipca do 9 lipca br. – prace Zespołów nad rozwiązaniami
9 lipca br. – praca stacjonarna Zespołów w Urban Lab
10 lipca br. o godz. 10:00 – Show Day – prezentacja Zespołów/ogłoszenie wyników I etapu
I etap hackathonu: poszukiwań – protypowanie pomysłu:
Do 4 lipca br. – rekrutacja online do hackathonu.
4 lipca br. godz. 17:00 – spotkanie oficjalne z uczestnikami hackathonu
Od 4 lipca do 9 lipca br. – prace Zespołów nad rozwiązaniami
9 lipca br. – praca stacjonarna Zespołów w Urban Lab
10 lipca br. o godz. 10:00 – Show Day – prezentacja Zespołów/ogłoszenie wyników I etapu
II Etap inkubacji/ewaluacji wybranego pomysłu:
Od 11 lipca do 30 września br. – prace nad projektem przy wsparciu Mentorów oraz Ekspertów, testowanie rozwiązania.
W celu otrzymania więcej informacji nt. hackathonu zachęcamy do śledzenia fanpage Urban Lab Rzeszów.
Od 11 lipca do 30 września br. – prace nad projektem przy wsparciu Mentorów oraz Ekspertów, testowanie rozwiązania.
W celu otrzymania więcej informacji nt. hackathonu zachęcamy do śledzenia fanpage Urban Lab Rzeszów.
Liczba miejsc ograniczona , decyduje kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja otwarta do 4 lipca lub do wyczerpania miejsc.
Zarejestruj się już dzisiaj, aby zwiększyć szanse swojego Zespołu na wygraną !