Kiedy wskaznik konwersji spada – szukamy winnego. Moze trzeba ustawic kampanie remarketingowa na porzucone koszyki? Moze pokazalismy za mało zdjec produktu? A moze powinnismy znalezc influencera, który na nowo dzwignie kulejaca sprzedaz? Byc moze. Ale z duzo wiekszym prawdopodobienstwem powinnismy pochylic sie nad analiza zachowan uzytkowników.

W doswiadczeniach klientów online kryje sie klucz do budowania przewagi rynkowej. Jest to wazne szczególnie teraz, kiedy pandemia pchneła biznesy w strone przyspieszonej digitalizacji i zmusiła przedsiebiorców do prowadzenia biznesów w wirtualnym swiecie. Zrobiło sie wiec dosc
tłoczno. Jak wyróznic sie w tym tłumie? Odpowiadajac idealnie na potrzeby klientów. Jak je poznac? Analizujac ich rzeczywiste zachowania.

Powiedzmy, ze prowadzisz e-commerce. Twoje działania daza do jednego celu: jak najwyzszej liczby domknietych transakcji. Algorytm narzedzia do automatyzacji UX umie juz wykrywac rage clicki – wsciekłe klikniecia myszka. Pokazuje ci wiec, ze na stronie składania zamówienia współczynnik rage clików jest wyjatkowo wysoki. Sprawdzasz nagrania wizyt. Widzisz na nich, ze na mobile nie działa formularz wysyłki. Uzytkownicy porzucaja wiec wypełnione koszyki bez konczenia zamówienia.

Dzieki zautomatyzowanej analizie zachowan jestes w stanie wyłapac ten bład niemal natychmiastowo, ratujac tym samym swoja konwersje i zwiekszajac sprzedaz. To oczywiscie tylko jedna z wielu sytuacji, w których poprawna analiza zachowan uzytkowników moze uratowac twój… biznes.

Zapraszam do dalszej lektury, z której dowiesz sie jak analizowac heatmapy, optymalizowac kampanie, czytac frustracje i czym własciwie jest UX automation.

Przyjemnej lektury,
Kamila Kotowska

Pełen raport dostępny TUTAJ

Poprzedni wpis
Słownik online marketera
Następny wpis
13 aplikacji, które odmienią Twoje INSTA STORIES
Aktualności
Udostępnij